Kennisgeving in het kader van de uitvoering van het project “A1 Apeldoorn Azelo” – Ontheffing Wet natuurbescherming – Cluster J

DeApeldoorngids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Kennisgeving in het kader van de uitvoering van het project “A1 Apeldoorn Azelo” – Ontheffing Wet natuurbescherming – Cluster J.

Meer informatie over deze bekendmaking:

Het project Verbreding A1 Apeldoorn Azelo loopt vanaf aansluiting Apeldoorn-Zuid bij Apeldoorn op de A1 tot het knooppunt Azelo (tussen Almelo en Born). Het verkeer op de A1 zal de komende jaren toenemen. Dit leidt tot meer files en verkeersongevallen. De binnenwegen komen onder druk te staan omdat verkeer vaker een sluiproute zal nemen om de drukte op de A1 te mijden. Rijkswaterstaat gaat de A1 daarom verbreden. In totaal is het te verbreden traject ongeveer 55 kilometer lang. De grondslag voor de werkzaamheden aan de A1 is het Tracébesluit A1 Apeldoorn- Azelo, onherroepelijk geworden op 2 oktober 2019. Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing. In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen. 1. Ontheffing Wet natuurbescherming – Rijksdienst voor ondernemend Nederland kenmerk WNB/2022/038A.toek (nummer 5190028072267/ 5190027064970) Deze ontheffing ziet op het opzettelijk nesten, rustplaatsen en eieren vernielen, beschadigen of nesten wegnemen (artikel 3.1 Wet natuurbescherming) van de Ooievaar. Verder ziet deze ontheffing op het beschadigen of vernielen van voortplantings- of rustplaatsen (artikel 3.10 Wet natuurbescherming) van de Steenmarter. Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 13 december 2023 tot en met 23 januari 2024 ter inzage tijdens reguliere openingstijden bij: – de gemeente Apeldoorn op het stadhuis. Bij het omgevingsloket kunt u alleen op afspraak terecht. Informatie over het maken van een afspraak vindt u op vindt u op https://www.apeldoorn.nl/bb-afspraak-omgevingsloket; – de gemeente Voorst op de H.W. Iordensweg 17, 7391 KA Twello. U kunt daarvoor een afspraak maken met de heer T. Overeem. Telefonisch te bereiken via: 0571- 27 93 33. Emailadres T.overeem@Voorst.nl; Op de website van de Rijksdienst voor ondernemend Nederland zijn de stukken tevens digitaal beschikbaar. U kunt hiervoor de volgende link gebruiken: www.rvo.nl/apeldoorn-azelo. Het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken kunnen desgewenst ook digitaal worden toegezonden. Hiervoor kunt u contact opnemen met de heer T. Peelen van het project A1 Apeldoorn – Azelo via het e-mailadres Projectadvisering@rws.nl; De volgende (rechts)personen kunnen vanaf 13 december 2023 tot en met 23 januari 2024 beroep instellen tegen het genoemde besluit: a. Belanghebbenden. b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend. Beroep instellen doet u bij: Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State Postbus 20019 2500 EA Den Haag of (voor burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/ Actuele informatie over in beroep gaan, vindt u op: www.raadvanstate.nl/bestuursrechtspraak Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten: • naam en adres van de indiener; • de datum; • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit; • de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit (beroepsgronden). Indien mogelijk dient ook een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden bijgevoegd. Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat in het beroepschrift moet worden aangeven wat de beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet. Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) via het Digitaal Loket: https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/ Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten: • naam en adres van de indiener; • de datum; • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en zo mogelijk datum en kenmerk van het besluit; • de motivering van het verzoek • een afschrift van het beroepschrift. Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Voor nadere informatie over het besluit kunt u bellen met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland via telefoonnummer 088-0424242. Gebruik het kenmerk van het besluit als u contact opneemt (5190028072267 / 5190027064970 WNB/2022/038A.toek).

 

Onderwerp: Natuur en milieu | Natuur- en landschapsbeheerVerkeer | Weg, officielepublicaties uit categorie officielepublicaties/stcrt/2023.

Dit artikel verscheen op deApeldoorngids.nl op 14-12-2023.

Laat dit artikel viral gaan in Apeldoorn, deel het met je vrienden!

Auteur

Picture of Redactie deApeldoorngids.nl
Redactie deApeldoorngids.nl

Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.

  1. Bekendmakingen Apeldoorn
  2. stcrt-2023-34110

Gerelateerde berichten